Ne tik žaliavalgystė, Žaliavalgystė: mada ar revoliucija? :: Kaip mes gyvename :: ekolje.lt


Nors žaliavalgiška mityba, kai valgomas vien tik termiškai neapdorotas maistas, laikoma viena radikaliausių, jos besilaikančiųjų pasaulyje sparčiai daugėja.

Šalininkų teigimu, toks mitybos būdas padeda išspręsti aibę sveikatos problemų, o stereotipas, neva žaliavalgystei būdingas itin siauras mitybos racionas, yra nepagrįstas.

Vis dėlto kelias į žaliavalgystę bent pradžioje gali pasirodyti keblus — jį palengvinti padės 4 praktiški patarimai.

numesti svorio pretorija

Žaliavalgyste vadinamas toks maitinimosi būdas, kai iš mitybos raciono beveik išbraukiamas visas termiškai apdorotas maistas — jį ruošti galima tik neaukštesnėje nei 40 laipsnių temperatūroje. Šis mitybos režimas skirstomas į dvi rūšis — veganinę, kai atsisakoma visų gyvūninės kilmės produktų, ir omnivarinę, kai pasiliekama teisė valgyti mėsą, žuvį ir kai kuriuos pieno produktus. Vis dėlto pagrindiniai žaliavalgių vartojami maisto produktai — visų rūšių daržovės ir vaisiai, grūdai ir sėklos, skirtingos žolės, riešutai.

beveik 40 ir reikia numesti svorio

Specialistų teigimu, toks radikalus mitybos būdas, jei tik maitinamasi subalansuotai, žmogaus organizmui teikia naudos — gerina žarnyno veiklą, normalizuoja kraujospūdį, mažina širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, padeda atsikratyti viršsvorio. Vis dėlto pasirinkus žaliavalgystės kelią svarbu įsidėmėti kelis patarimus, padėsiančius siekti rezultatų.

Vis dažniau tenka išgirsti apie naują mitybos būdą — žaliavalgystę.

Kitu atveju, organizmas gali patirti didelį šoką, kuris gali nulemti sveikatos pablogėjimą, energijos trūkumą. Tokiu būdu ne tik išvengsite staigios organizmo reakcijos, kuri dažnai gali būti nemaloni, bet ir pasiruošite pokyčiams psichologiškai.

labiausiai mokslinis būdas numesti riebalus

Prisiminkite priežastis Dažna problema, su kuria susiduria pradedantieji žaliavalgiai, yra greitai išblėstanti motyvacija. Tokią palaikyti, pasak A.

atsisakė cukraus ir neprarado svorio

Polenino, padės aiškiai įvardintos tokių gyvenimo permainų priežastys. Palaikyti motyvaciją padės konkrečiai įvardintos pasirinkimo priežastys ir keliami tikslai. Pavyzdžiui, jei žaliavalgystę pasirinkote siekdami pagerinti sveikatos būklę, priminkite ne tik žaliavalgystė, kokias tiksliai problemas sprendžiate.

Šiuo metu pasirodė tiek įvairių žaliavalgystės krypčių, kad darosi sudėtinga susigaudyti, rašo DELFI. Šiame straipsnyje pamėginsime išskirti pagrindines kryptis ir aptarti žaliavalgystės ypatumus. Žaliavalgiai vegetarai visiškai nevartoja nei mėsos produktų, nei žuvies, bet valgo pieną ir pieno produktus. Pagrindinė tokios mitybos pasekėjų raciono dalis — vaisiai ir daržovės. Visavalgiai žaliavalgiai valgo viską — mėsą, žuvį, kiaušinius, jūros gėrybes ir pieną.

Pasirūpinkite vitaminais Nors pasirinkus žaliavalgystę organizmas aprūpinamas daugeliu būtinųjų maistinių medžiagų — antioksidantais, būtinosiomis riebalų rūgštimis, mikroelementais, dalies svarbių žmogaus organizmui vitaminų gali pritrūkti. Polenino teigimu, jais pasirūpinti padės papildomi vitaminų šaltiniai. Į krautuvę — kasdien Žaliavalgiams ne tik žaliavalgystė pat patartina valgyti kuo įvairesnius maisto produktus, didelį dėmesį skirti skirtingų spalvų, taip pat ankštinėms daržovėms, kas padės užtikrinti augalinės kilmės baltymų įvairovę.

bus kofeinas degins riebalus

Jei skirtingais maisto produktais apsirūpinsite visai savaitei, pastovėjusios daržovės gali nebekelti apetito, be to, to, ką tiksliai norite valgyti, šaldytuve gali būti nelikę.

Recepto idėja — naminis anakardžių humusas Norintiems paskanauti originalaus žaliavalgiško patiekalo, A. Poleninas siūlo išbandyti anakardžių humuso receptą.

pyro svorio metimas

Pagaminti tokiam humusui reikės g mirkytų ir 40 g nemirkytų anakardžių, pusės arbatinio šaukštelio rūkytos paprikos miltelių ir kuminų sėklų, šiek tiek maltos kalendros, česnako skiltelės, pusės nuluptos citrinos, žiupsnelio krapų ir druskos, saujos špinatų bei šlakelio vandens. Paragavę, pridėkite papildomų prieskonių pagal skonį.

Patinka 0 Žmonės laikosi įvairių dietų. Vieni nevalgo mėsos, nes tiki, jog ji kenkia organizmui. Kiti atsisako gliuteno, nes mano, kad organizmas jo netoleruoja.

Skanauti tokio humuso galite mirkydami į jį daržovių griežinėlius — apsilaižysite pirštus!